České OpenGL programy

Terének

Terének

Autor: Michal Varnuška <michal.varnuska (zavináč) gmail.com>
Web: http://herakles.zcu.cz/~miva/
Přidáno: 22.10.2005
Licence: ???
Download: 1.8 MB (se zdroj. kódy)
Programovací jazyk: MSVC 2003

Terén je generovaný pomocí přesouvání středního bodu, jednoduchý přístup, ale vypadá hezky. Po vygenerování se vyhladí, aby nevypadal tak ostře, a spočítá se osvětlení, které je modulováno barvou podle výšky. Je přidaná i trocha travičky a dynamická obloha, nejsou to sice nějaký převratný mráčky, ale působí dobře. Když to vezmu ve zkratce, tak to zatím umí: nekonečný, dynamicky generovaný terén, dynamická obloha, vlnící se tráva, voda s odlesky, generované stromy, řešení viditelnosti, LOD, vertex buffery, multitexturing, programování textur pipeline... viz zdrojáky - je v nich možná kapku chaoz. Je to z toho důvodu, že věci pustupně přidělávám jak mě napadne. Jediný problém je zatím v navazazování jednotlivých plátů terénu, smoothing tam moc nefunguje ;-(.

3D grafika bez OpenGL

3D grafika bez OpenGL

Autor: Adam Haiduk <adam.haiduk (zavináč) atlas.cz>
Přidáno: 08.10.2005
Licence: ???
Download: 134.4 kB (se zdroj. kódy)
Programovací jazyk: C/C++, SDL

Program načítá 3D objekt z .IFS souboru a vykresluje ho na obrazovku. To sice není nic složitého, ale jen do doby, než vám řeknou, že nesmíte použít žádné OpenGL funkce ani funkce z jiného 3D API. A pokud je navíc pátek a termín odevzdání máte definován na pondělí, jedná se o docela vražednou kombinaci... Kompletní popis programu naleznete na stránkách Fakulty jaderné, ČVUT Praha.

Barevná paleta

Barevná paleta

Autor: ssil <ssil (zavináč) centrum.cz>
Přidáno: 08.09.2005
Licence: ???
Download: 104.3 kB (se zdroj. kódy)
Programovací jazyk: C, SDL, OpenGL

Program vykresluje barevnou paletu. Její odstín se dá změnit zvolením barevné složky pomocí kláves r, g, b a následným stisknutím šipky doleva/doprava. Díky přenositelné knihovně SDL lze po kompilaci spustit pod MS Windows, GNU/Linuxem a dalšími operačnímy systémy.

Tunneler

Tunneler

Autor:Vladimír Hoffman, Gabriel Gécy <gabez (zavináč) zoznam.sk>
Přidáno: 02.03.2005
Licence: ???
Download: 2.0 MB (se zdroj. kódy)
Programovací jazyk: C/C++, Win32 API

Hra je urcena hlavne pre dvoch hracov, ale je implementovane aj AI, takze si moze clovek zahrat aj sam. Pravidla su prebrate zo starej dosovky Tuneller (nasa sa vola Tunneler, pretoze nam to tak napisal zadavatel :)) ). Na nahodne vygenerovanej mape su nahodne umiestnene dva domceky, kde zacinaju jednotlivi hraci/UI. Tu si mozu tanky doplnat zdravie aj energiu. Vsade okolo je zem, ktorou si treba razit tunely, co stoji istu energiu. Ta sa spotrebovava aj na pohyb a na strielanie. Ulohou je rostrielat (ako inak :) ) protivnika. Hra sa na 1 - 10 vitazstiev podla nastavenia, standardne 3. Blizsie detaily zistite pocas hry :)).

Winter Wars 2

Winter Wars 2

Autor: Michal Bubnár <michalbb (zavináč) centrum.sk>
Web: http://www.mgbsoft.tym.sk/
Přidáno: 13.12.2004
Licence: freeware open source
Download: 822.9 kB
Programovací jazyk: Visual C++

Tato hra je FPS střílečkou se zdrojovými kódy. Má spoustu chyb a potřebuje opravit, ale OpenGL a 3D matematiku neumím zrovna do detailů. Pokud vás napadají nějaké dotazy ohledně vytváření, komentáře, návrhy a podobně, prosím pošlete mi je.

Collisions in 2D world

Collisions in 2D world

Autor: Michal Bubnár <michalbb (zavináč) centrum.sk>
Web: http://www.mgbsoft.tym.sk/
Přidáno: 24.11.2004
Licence: freeware open source
Download: 372.8 kB
Programovací jazyk: Visual C++

Tento program ukazuje, jak detekovat kolize ve 2D světě. Výpočty nejsou úplně přesné, ale dostačující pro herní vývojáře, kteří s programováním právě začínají. V archivu se nachází mimojiné i soubor Collisions.doc, který popisuje trochu teorie okolo.

hlsaver

hlsaver

Autor: Johny <johny (zavináč) ammo.sk>
Web: http://www.ammo.sk/
Přidáno: 14.08.2004
Licence: use like you want ;o)
Download: 517.3 kB
Programovací jazyk: bez zdrojových kódů

Hezký program (demíčko), "ktory kopiruje uvodnu miestnost z half-lifu, tu recepciu, kam pride vlak. Su tam 2 ludia, barney a scientist,... ktory nieco robia pri kompe, kamera lieta okolo. a to je vsetko ;o)".

SDL extension

SDL extension

Autor: Radomír Vrána <rvalien (zavináč) c-box.cz>
Přidáno: 17.03.2004
Licence: ???
Download: 177.6 kB
Programovací jazyk: Visual C++, SDL, OpenGL

Jednoduché demo, které ukazuje, jak se v programu založeném na multiplatformní knihovně SDL používají OpenGL rozšíření (extensions). Kód vykresluje rotující krychli, na kterou jsou pomocí multitexturingového rozšíření (GL_ARB_multitexture) namapované dvě textury najednou.

Projekt - dialog

Projekt - Dialog

Autor: Max Zelený <prog.max (zavináč) seznam.cz>
Přidáno: 27.06.2003
Licence: ???
Download: 20.9 kB
Programovací jazyk: Visual C++, MFC, OpenGL

Existují dvě možnosti, jak vykreslovat OpenGL scénu do dialogového okna. Dá se buď kreslit do prvku "Picture", který je umístěn na dialogu nebo vytvoření dětského okna. Program implementuje druhou možnost, protože je viditelně rychlejší. Překreslení je zajištěno tlačítkem, ale jednoduchou modifikací smyčky zpráv se může volat periodicky.

Světla

Světla

Autor: Petr Vaněček <pet (zavináč) kiv.zcu.cz>
Web: http://herakles.zcu.cz/~pet/
Přidáno: 08.05.2003
Licence: ???
Download: 224.6 kB
Programovací jazyk: Delphi, OpenGL

Jak už název napovídá, jedná se o demonstraci světel v OpenGL. Nasvěcuje se vlnící se voda, která vypadá opravdu stylově. Ale to není vše! Pomocí ovládacích prvků můžete při běhu programu měnit jednotlivé parametry od drátěného modelu přes intenzitu, pozici, směr, barvu... až po tvar světla - do všech směrů, spot, baterka... Ihned vidíte změnu. Ještě to sice není finální verze, ale stáhnutím a vyzkoušením určitě neuděláte chybu!

Vertex Arrays

Vertex Arrays

Autor: Petr Vaněček <pet (zavináč) kiv.zcu.cz>
Web: http://herakles.zcu.cz/~pet/
Přidáno: 08.05.2003
Licence: ???
Download: 215.5 kB
Programovací jazyk: Delphi, OpenGL

Tento program by se asi dal nejvýstižněji popsat jako výukový. Uprostřed je vyrenderován kreslený objekt a po stranách se nacházejí okýnka s popisem, jak co pracuje. Perfektní nápad.

FLASH software - 3D Engine

FLASH software - 3D Engine

Autor: Pavel Barák <barak (zavináč) flashsoftware.cz>
Web: http://www.flashsoftware.cz/
Přidáno: 25.04.2003
Licence: ???
Download: 301.4 kB
Programovací jazyk: Visual C++, OpenGL

Upravená 10. lekce o detekce kolizí se stěnami, rozšířené ovládání a několik textur. "... a i další moje úpravy jsou fakt dost krizové, nicméně mohlo by to někomu pomoci..."

Texture Font Creator

Texture Font Creator

Autor: Michal Turek - Woq <WOQ (zavináč) seznam.cz>
Web: http://woq.nipax.cz/, http://nehe.ceske-hry.cz/
Přidáno: 17.04.2003
Licence: GNU GPL
Download: 143.8 kB
Programovací jazyk: MS Visual C++ 6.0, MFC

Chcete používat texturové fonty ze 17. lekce, ale nemáte žádný český? Pomocí tohoto jednoduchého programu můžete vytvořit (+uložit) bitmapu na bázi jakéhokoli fontu nainstalovaného v systému. Generuje se plný ASCII kód - všech 256 znaků.

Komety

Komety

Autor: Milan Turek <nalim.kerut (zavináč) email.cz>
Web: http://farao.czweb.org/
Přidáno: 17.04.2003
Licence: GNU GPL
Download: 324.4 kB
Programovací jazyk: MS Visual C++ 6.0, MFC, OpenGL

Typická ukázka použití efektních částicových systémů. Osobně doporučuji o maličko rychlejší počítač než právě máte, ať už máte jakýkoli :-)

Všechny programy by měly být v pořádku, ale...

CZ NeHe OpenGL neručí za jakékoli škody způsobené nefunkčností programů, jejich chybami nebo chybovými stavy nebo úmyslnými záměry jejich autorů. Nejsem schopen vše testovat a kontrolovat zdrojové kódy, pokud jsou připojeny k programu. V případě jakýchkoli dotazů, chyb nebo oznámení kontaktujte konkrétního autora, který daný program naprogramoval.

Pokud jste mezi programy našli svůj program, který mi byl poslán pod jiným jménem a tudíž byl ukraden, prosím upozorněte mě <WOQ (zavináč) seznam.cz>. Ihned ho odstraním.