Terén je generovaný pomocí přesouvání středního bodu, jednoduchý přístup, ale vypadá hezky. Po vygenerování se vyhladí, aby nevypadal tak ostře, a spočítá se osvětlení, které je modulováno barvou podle výšky. Je přidaná i trocha travičky a dynamická obloha, nejsou to sice nějaký převratný mráčky, ale působí dobře. Když to vezmu ve zkratce, tak to zatím umí: nekonečný, dynamicky generovaný terén, dynamická obloha, vlnící se tráva, voda s odlesky, generované stromy, řešení viditelnosti, LOD, vertex buffery, multitexturing, programování textur pipeline... viz zdrojáky - je v nich možná kapku chaoz. Je to z toho důvodu, že věci pustupně přidělávám jak mě napadne. Jediný problém je zatím v navazazování jednotlivých plátů terénu, smoothing tam moc nefunguje ;-(.
Program načítá 3D objekt z .IFS souboru a vykresluje ho na obrazovku. To sice není nic složitého, ale jen do doby, než vám řeknou, že nesmíte použít žádné OpenGL funkce ani funkce z jiného 3D API. A pokud je navíc pátek a termín odevzdání máte definován na pondělí, jedná se o docela vražednou kombinaci... Kompletní popis programu naleznete na stránkách Fakulty jaderné, ČVUT Praha.
Program vykresluje barevnou paletu. Její odstín se dá změnit zvolením barevné složky pomocí kláves r, g, b a následným stisknutím šipky doleva/doprava. Díky přenositelné knihovně SDL lze po kompilaci spustit pod MS Windows, GNU/Linuxem a dalšími operačnímy systémy.
Hra je urcena hlavne pre dvoch hracov, ale je implementovane aj AI, takze si moze clovek zahrat aj sam. Pravidla su prebrate zo starej dosovky Tuneller (nasa sa vola Tunneler, pretoze nam to tak napisal zadavatel :)) ). Na nahodne vygenerovanej mape su nahodne umiestnene dva domceky, kde zacinaju jednotlivi hraci/UI. Tu si mozu tanky doplnat zdravie aj energiu. Vsade okolo je zem, ktorou si treba razit tunely, co stoji istu energiu. Ta sa spotrebovava aj na pohyb a na strielanie. Ulohou je rostrielat (ako inak :) ) protivnika. Hra sa na 1 - 10 vitazstiev podla nastavenia, standardne 3. Blizsie detaily zistite pocas hry :)).
Tato hra je FPS střílečkou se zdrojovými kódy. Má spoustu chyb a potřebuje opravit, ale OpenGL a 3D matematiku neumím zrovna do detailů. Pokud vás napadají nějaké dotazy ohledně vytváření, komentáře, návrhy a podobně, prosím pošlete mi je.
Tento program ukazuje, jak detekovat kolize ve 2D světě. Výpočty nejsou úplně přesné, ale dostačující pro herní vývojáře, kteří s programováním právě začínají. V archivu se nachází mimojiné i soubor Collisions.doc, který popisuje trochu teorie okolo.
Hezký program (demíčko), "ktory kopiruje uvodnu miestnost z half-lifu, tu recepciu, kam pride vlak. Su tam 2 ludia, barney a scientist,... ktory nieco robia pri kompe, kamera lieta okolo. a to je vsetko ;o)".
Jednoduché demo, které ukazuje, jak se v programu založeném na multiplatformní knihovně SDL používají OpenGL rozšíření (extensions). Kód vykresluje rotující krychli, na kterou jsou pomocí multitexturingového rozšíření (GL_ARB_multitexture) namapované dvě textury najednou.
Existují dvě možnosti, jak vykreslovat OpenGL scénu do dialogového okna. Dá se buď kreslit do prvku "Picture", který je umístěn na dialogu nebo vytvoření dětského okna. Program implementuje druhou možnost, protože je viditelně rychlejší. Překreslení je zajištěno tlačítkem, ale jednoduchou modifikací smyčky zpráv se může volat periodicky.
Jak už název napovídá, jedná se o demonstraci světel v OpenGL. Nasvěcuje se vlnící se voda, která vypadá opravdu stylově. Ale to není vše! Pomocí ovládacích prvků můžete při běhu programu měnit jednotlivé parametry od drátěného modelu přes intenzitu, pozici, směr, barvu... až po tvar světla - do všech směrů, spot, baterka... Ihned vidíte změnu. Ještě to sice není finální verze, ale stáhnutím a vyzkoušením určitě neuděláte chybu!
Tento program by se asi dal nejvýstižněji popsat jako výukový. Uprostřed je vyrenderován kreslený objekt a po stranách se nacházejí okýnka s popisem, jak co pracuje. Perfektní nápad.
Upravená 10. lekce o detekce kolizí se stěnami, rozšířené ovládání a několik textur. "... a i další moje úpravy jsou fakt dost krizové, nicméně mohlo by to někomu pomoci..."
Chcete používat texturové fonty ze 17. lekce, ale nemáte žádný český? Pomocí tohoto jednoduchého programu můžete vytvořit (+uložit) bitmapu na bázi jakéhokoli fontu nainstalovaného v systému. Generuje se plný ASCII kód - všech 256 znaků.
Typická ukázka použití efektních částicových systémů. Osobně doporučuji o maličko rychlejší počítač než právě máte, ať už máte jakýkoli :-)
CZ NeHe OpenGL neručí za jakékoli škody způsobené nefunkčností programů, jejich chybami nebo chybovými stavy nebo úmyslnými záměry jejich autorů. Nejsem schopen vše testovat a kontrolovat zdrojové kódy, pokud jsou připojeny k programu. V případě jakýchkoli dotazů, chyb nebo oznámení kontaktujte konkrétního autora, který daný program naprogramoval.
Pokud jste mezi programy našli svůj program, který mi byl poslán pod jiným jménem a tudíž byl ukraden, prosím upozorněte mě <WOQ (zavináč) seznam.cz>. Ihned ho odstraním.